להוציא את המקסימום בצביעת משרדים

צביעת משרד בכחול בשילוב עם זהב

אנשים רבים מבלים את מרבית שעות היום במשרד ובאופן די ברור ניתן דגש רב לתכנון ולעיצוב המשרד כך שישלב שני צרכים – הראשון לשמש כסביבת עבודה מתפקדת ויעילה והשני ליצור את התנאים המתאימים לעבודה ממושכת.

מחקרים שנערכו בשנים האחרונות מצאו קשר הדוק בין הצבעים שמשמשים בעיצוב המשרד ופרמטרים רגשיים מגוונים כמו תחושות העובדים ואף הפרודוקטיביות שלהם ואין זה משנה אם אנו עוסקים במשרד ביתי קטן או משרד גדול, לצבע יש לעתים השפעה מכרעת על התוצאות.

רוצים להפיק את המרב מהמשרד בתקציב מינימלי ולגרום לעובדים להרגיש טוב יותר, ערניים ויצירתיים? רגע לפני שאתם צובעים את המשרד, קבלו את הטיפים של המרכז לעבודות גבס המתמחים בצביעת משרדים ושיעזרו לכם לבחור את הצבעים הנכונים שיעשו לכולם רק טוב.

רגשות שמשתלבים עם שימושיות

לפני שנסביר כיצד לצבוע את המשרד באופן שישפר את הרגשת הכלל, חשוב להתייחס לנקודה נוספת – השימושיות.

צביעת משרד היא אולי פעולה פשוטה ולא יקרה ביחס לשאר המרכיבים בעיצוב הסופי אבל יש לה את ההשפעה הכי רחבה.

לעניין השימושיות יש שני מדדים מרכזיים. הראשון הוא להתאים את הצבע לרוח החברה. לדוגמה, יש לכם לוגו כחול או כתום, נחמד יהיה לשלב אותם בפלטת הצבעים הסופית שתבחרו. אין הכוונה להפוך את המשרד לכתום בוהק רק בגלל שהלוגו בצבע כתום אלה לשלב בחכמה בנקודות הנכונות.

ההיבט השני שצריך לקחת בחשבון בעניין השימושיות הוא התאמת צבע קר או חם. צבעים קרים כוללים בתוכם את כל הגוונים שמחזירים אור. לבן לדוגמה הוא צבע קר בעוד שאדום נחשב לצבע חם.

מדוע חשוב להכיר את שתי המשפחות? מהסיבה שצבעים קרים, מעצם העובדה שאינם בולעים את האור, יוצרים תחושה של חלל מואר יותר ואף גדול יותר.

כלומר, לפני שמתייחסים לאפקט הרגש חשוב להבין שאם יש לכם משרד קטן וצר, בחירה בצבעים חמים עשויה לגרום לתחושה של משרד קטן וצר ובמקרים קיצוניים אף להרגשה קלאוסטרופובית.

בחירת צבע למשרד – ההשפעה של הגוונים הנפוצים

לא יודעים באיזה צבע לבחור? לפניכם ההשפעה של צבעים מוכרים על הפרודוקטיביות והתחושה של יושבי המשרד.

צבע לבן

צבע לבן הוא בכלל אינו צבע אלא חוסר צבע. התחושות שמתקשרות עם צבע לבן נעות בשתי סקלות מנוגדות כשמצד אחד הוא יכול להביא איתו לתחושה של ניקיון ואסתטיקה אך מצד שני במשרד בניגוד לדירות ובתים, הוא יכול לגרום לתחושות של שעמום, עייפות וניכור.

איך להפיק את המקסימום מצבע לבן?

מדובר בצבע עם תכונות מעולות שמשתלבות עם כל רהיט או צבע אחר וכאן גם מצוי הפתרון – שילוב של גוונים נוספים שיספקו את הנגיעות במקומות הנכונים כך שמצד אחד תוכלו להפיק את המקסימום מהתכונות של גוון לבן אך מצד שני תצליחו לנטרל את החסרונות שלו.

משרד צהוב לאנרגיה ויצירתיות

רוצים לגרום לפרץ של אנרגיה ויצירתיות? הגוון הצהוב יעזור לכם לעשות את זה ובגדול!

זה בדיוק הגוון שיכול להוציא את הצוות מהנמנום ולשפר את היצירתיות. יחד עם זאת חשוב לקחת בחשבון את הגוון של הצהוב ואת המידתיות שלא כך שלא נצבע את כל המשרד רק בצהוב חזק אלא נעשה שימוש במקומות מוגדרים מראש.

גוון צהוב אינו חייב להיות צועק ויכול להגיע גם בגוונים עדינים יותר (גוון קר) שקרוב ללבן.

משרד בצבעי לבן וירוק
לבן עם ירוק משתלבים היטב עם תקרה אקוסטית במשרד

אדום? פחות מומלץ למשרד

אדום הוא צבע נפלא אך במשרדים הוא פחות מתאים. התחושה הראשונית שמתקשרות עם הגוון האדום היא בעיקר תשוקה ולא בכדי תמצאו אותו ברשתות שיווק רבות, מסעדות ומקומות אחרים מתקשרים עם רכישה או אכילה.

רוצים עובדים רגועים, תוותרו על הצבע האדום או תמתנו אותו.

כחול – מומלץ בחום

גווני הכחול מעולים בצביעת משרדים. מעבר לתחושה הנעימה שהם יוצרים, הם גם משדרים מקצועיות, מקום שנעים להיות בו ואם יודעים איך לשלב בין גווני הכחול הבהיר והכהה, אפשר להגיע לתוצאות מדהימות.

מדובר בבחירה נפוצה (בעיקר בקרב מנהלים) ובפעם הבאה שתבקרו במשרד כלשהו, שימו לב – סביר להניח שתתקלו בצבע הכחול בגוון כזה או אחר.

משרד בצבעי חום

חום – לא לקחתם בחשבון? כדאי שתתחילו

צבע חום הוא עוד גוון מומלץ שעל פי מחקרים מביא איתו יתרונות רבים כגון יוקרה, תחושת חמימות, מקצועיות ורציונליות.

מדובר בצבע משפר פרודוקטיביות מובהק שבשילוב עם גוונים נוספים כמו ירוק, וצמחייה מתאימה יכול להוריד אתכם ממרומי הקומה במגדל המשרדים בחזרה אל הטבע…

אז באיזה צבע לבחור?

כפי שראיתם יש לבחירת הצבעים במשרד השפעה רבה על התחושה בו ועל כן חשוב לבצע בחירה מושכלת שלוקחת את כל המרכיבים בחשבון.

יכול מאוד להיות שתצליחו למצוא את השילוב המנצח במשרד הקטן אך ככל שמדובר בחלל עבודה גדול ומורכב יותר, כך עולה הצורך להיעזר בבעל מקצוע כמו מעצב פנים מומלץ.

מחסן לוגיסטי

איך לשכור מחסן במחיר מינימלי

שטחי אחסנה הופכים להיות המצרך המבוקש בשנים הבאות. במגזר העסקי קיימת תחרות מתמדת אחר מחסנים איכותיים וזולים לאחסון והפצת סחורות, במגזר הפרטי הדירות גדלות, המחסנים