איך לשכור מחסן במחיר מינימלי

מחסן לוגיסטי

שטחי אחסנה הופכים להיות המצרך המבוקש בשנים הבאות. במגזר העסקי קיימת תחרות מתמדת אחר מחסנים איכותיים וזולים לאחסון והפצת סחורות, במגזר הפרטי הדירות גדלות, המחסנים הפכו לסטנדרט כמעט בכל בנייה חדשה ועדיין נראה שכמעט אף פעם אין מקום מספק והלוואי שהיתה אפשרות לקבל מחסן נוסף. למען האמת זה ממש אפשרי והיום אפילו במחיר יותר זול מתמיד.

איך אפשר למצוא מחסן להשכרה שעומד בתקנים במחיר זול ואיפה אפשר לאחסן את תכולת הדירה לטווחים משתנים? הכירו את הענף שבשקט בשקט נהנה מצמיחה דו ספרתית ויש שיגידו הולך להיות התחום החם הבא.

המהפכה שעבר ענף האחסנה לעסקים

התנאים שהביאו את ענף האחסנה להיות מבוקש כל כך נחלקים לשניים מרכזיים.

במישור העסקי, חברות רבות הבינו שכדי לרצות את הלקוח צריך לתת דגש על שתני מרכיבים מרכזיים – האחד מחירים זולים ככל שניתן (לפחות יותר מהמתחרים) והשני, לספק שירות טוב יותר כשעיקרו נשען על משלוחים מהירים שיתמכו בצמיחה המהירה של הרכישות באינטרנט (אי קומרס).

להוזיל את מחיר המוצר על ידי רכישת מלאי גדול

האינטרנט מספק לנו דרך נפלאה להשוות מחירים ולרכוש את אותו מוצר בהנחות גדולות למדי. איך יכול בעל עסק או חברה למכור את אותו המוצר במחיר יותר זול? יש שתי דרכים מרכזיות. האחת התייעלות והשנייה להוזיל את מחירי העלות כך שבעוד שהמתחרה רוכש את הסחורה או הפריט במחיר מסוים, ניתן יהיה להתמקח עם הספק כדי להוזיל את העלויות.

הדרך המהירה לעשות את זה היא לרכוש יותר מהמתחרה ואם יש לכם מחסנים גדולים במחיר זול ניתן יהיה לרכוש מלאי גדול יותר במחירים מוזלים.

לקצר את זמן המשלוח

גולש שרוכש מוצר מעוניין לקבל אותו מהר ככל שניתן ומחסנים שמפוזרים במקומות גאוגרפיים אסטרטגיים יכולים לעשות את העבודה מהבחינה הזאת.

אמזון הגדולה כבר הבינה את זה מזמן ומרכזי סחר גדולים כבר נרכשו על ידה כדי לעמוד ביעדי השירות והמשלוח האגרסיביים ובארץ אולי לא מתקדמים באותו הקצב אבל בהחלט רואים שינוי – כזה שמביא לביקוש גבוה לשטחי אחסנה להשכרה.

במגזר הפרטי – ביקוש לשירותי אחסנה

המחסן שלכם לא גדול מספיק? עוברים לדירה קטנה יותר ולא יודעים מה לעשות או שאולי אתם בכלל משפצים את הבית הקיים ומחפשים מקום לאחסן בו בבטחה את מערכת הסלון היוקרתית?

אתם לא לבד. ענף שירותי האחסנה לבית נהנה מביקושים שלא ידע מעולם. שיפור תנאי האחסנה, הורדת מחירים וסטנדרט חיים גבוה מבעבר הביאו לכך שהיום שירותי האחסנה הפכו להיות לגיטימיים במיוחד.

ניתן לקבל מידע נוסף על הבדלים בין מחסנים להשכרה ויחידות לאחסון תכולת דירה.

אז כיצד ניתן להוזיל את המחירים?

עד עכשיו רק דיברנו. כעט הגיע העת לדבר על האופן שבו תוזילו את המחיר של המחסן ולא חשוב לאיזו מטרה הוא צריך לשמש.

מחירי המחסנים דומים למחירי המלונות

חיפשתם מלון והופתעתם לראות איך המחיר משתנה בין אתר לאתר ואיך אותו מקום עולה פחות במועד אחר? הסיבה המרכזית לכך היא ביקוש מול היצע וככל שהשני עולה, המחיר יורד וההפך.

כך גם בענף האחסנה. תוכלו למצוא חברה שזה עתה התפנו לה הרבה יחידות אחסנה או שנמצאת בעומס חלקי? הסיכוי שלכם להוזיל את העלויות הולך ועולה.

לקוח חשוב מקבל יותר

ככל שאתם מספקים לבעל העסק ביטחון גדול יותר בדמות טווח אחסנה ו/או נפח אחסנה גדול יותר, כך המחיר של מטר מחסן יהיה יותר זול.

השוו כמה הצעות

אם המחיר יכול להיות כל כך שונה בין ספק לספק או בין מועד למועד, הדרך הכי טובה להבטיח מחיר טוב בזמן נתון הוא להשוות כמה הצעות מחברות אחסנה שעונות לדרישות שלכם כשככל שאתם עומדים לשכור יותר שטח מחסן ליותר זמן, כך כוח המיקוח שלכם יעלה בהתאם.

המחיר זה לא הכל – אל תתפשרו על האיכות

תמיד שמעתם שהמחיר זול יכול להיות יקר… אם להיות כנים זה לא תמיד כך אך כשמדובר במחסנים עלינו לזכור שהם צריכים לעמוד בסטנדרט איכות גבוה שיספק סביבה בטוחה ושיבטיח את שלמות הסחורה או החפצים במועד שנרצה להוציא אותם משם.

בדקו שהמקום מתנהל על פי דרישות הרשות המקומית, רשות הכבאות ומקיים סקרי אבטחה מתאימים. כמו כן בקשו לראות אישורים על אחזקה נאותה כגון שירותי הדברה, ניקיון וכדומה.