5 עבודות שיכולות להכניס כסף אך לא בטוח שתרצו לעבוד בהן

macbook-2558216_640

לאחרונה צפיתי בכתבה אודות חיילים משוחררים שמחפשים עבודות מעניינות או נכון יותר – מכניסות. הרצון לשלב בין מוטיבציה גבוהה לבין עבודה מכניסה יכולה להיות מתכון מעולה להצלחה ולרווחים משמעותיים אך יחד עם זאת, ישנם עבודות שמפאת הקושי הפיזי, המנטלי או חסמי כניסה גבוהים, קיים קושי אמיתי לעבוד בהן.

כולנו מכירים עבודות מועדפות שגרתיות ובינינו, עם מרביתם לא ממש אפשר להגיע רחוק. אל תבינו אותי לא נכון, עבודה בתחנת דלק או בית מלון יכולה להיות חוויה שתזכרו לטובה כל החיים אבל בשביל מי שרוצה להרוויח הרבה כסף בתוך זמן קצר, כנראה שזה יתאים פחות.

אז רגע לפני שאתם מתייאשים, קבלו את 5 העבודות שאתם יכולים להתחיל לעבוד בהן בתוך זמן מאוד קצר (4 מהן בירושלים והסביבה) ושיכולות להכניס לכם סכומי כסף שלא יביישו משרות טובות בעולם ההיי טק. מצד שני, יכול להיות שאת חלקן לא ממש תרצו או תוכלו לבצע…

מפעיל ביובית

ביובית היא אותה משאית עליה מורכב מכל גדול , משאבות וצינורות שונים שמטרתה להתמודד עם תקלות ביוב כגון הצפות, סתימות ועוד. אתם יכולים לתאר לעצמכם שמדובר בעבודת שטח לא קלה שבה תצטרכו לסבול ריח לא נעים ומראות לא סימפטיים. יחד עם זאת, בזמן שחברים שלכם ירוויחו שקל בעבודה קונבנציונלית, אתם תרוויחו שניים ויותר.

ביובית בפעולה
ביובית בפעולה

סוג הכשרה הנדרשת – ישנם הרבה מאוד קורסים שקשורים באחזקה ובניית קווי ביוב אך כדי להתחיל כמפעיל ביובית, אינכם זקוקים להשכלה כלשהי ולעתים גם לא לידע. קבלן הביובית שתעבדו אתו ישמח לחנוך אתכם כך שבתוך כמה שבועות תוכלו כבר להיות עצמאיים בשטח.

תן לו בבטון – עבודות ניסור בטון

את יציקת הבטון כולם מכירים אך כמה מכם שמעו על ענף הניסור בטון ביהלום?

לטובת מי שאינו בקיא בפרטים נסביר שלאור העובדה שאחוז הבטון במבנים בישראל הולך ועולה וכשצריך לשבור קיר או תקרה עשויים מבטון, האמצעים הישנים כמו פטיש או פטישון כבר מזמן אינם מספיקים.

מה עושים? מנסרים בבטון! חברות ייעודיות שכל ההתמחות שלהן הוא לחתוך בטון בכל עובי ובכל כמות באמצעים מיוחדים.

מדובר בענף רווחי במיוחד עם כי לפני שרצים לפתוח עסק יש כמה דברים שצריך להבין.

מכשיר לניסור בטון
ניסור קיר בטון עם מסור מיוחד

מקדחי ומסורי הבטון יקרים במיוחד (עשרות אלפי שקלים ויותר) ועל כן כדי לפתוח עסק בתחום תצטרכו לפתוח כמה חסכונות במקרה הטוב.

מעבר לכך מדובר בעבודה פיזית ומלוכלכת שדורשת הרבה מאוד ידע ואחריות וכמו כל עסק עצמאי, גם לא מעט שיווק.

איך בכל זאת אפשר להתחיל? מדובר למיטב הבנתי בעבודה מועדפת. אם אין לכם תכניות מידיות ללכת ללימודי השכלה גבוהה, תוכלו לעבוד בתור שכירים ולהרוויח סכום לא רע. לאחר שתצברו ידע וניסיון (ותחסכו כסף) תוכלו לפתוח חברה כזאת בעצמכם.

יש לכם ידיים טובות? לכו תהיו מנעולנים

עוד דרך לא רעה להרוויח כסף היא לעסוק במקצוע המנעולנות. שלא כמו בביובית, מנעולנות נחשבת לעבודה נעימה ובעיקר נקייה יותר אם כי חשוב לציין שבשנים האחרונות הלך ונשחק הרווח התפעולי של העסקים הללו אבל אל דאגה, מדובר עדיין באחד המקצועות המכניסים ביותר.

בניגוד למפעיל ביובית, על מנת להיות מנעולן יש כמה דרישות שאתם צריכים לעמוד בהן ומעבר לכך, מדובר בתקופת הכשרה מעט יותר ארוכה.

איך מתחילים ומה צריך לדעת?

מסיבות שמובנות לכולנו, תנאי הכרחי שאתם חייבים לעמוד בו כדי לעסוק במקצוע הוא להמציא תעודת יושר ממשטרת ישראל. מעבר לכך, הלימודים יכולים להיעשות כיום במספר מרכזים ואפילו באינטרנט.

יחד עם זאת לא הכל וורוד ולפני שאתם מתחילים ללמוד את המקצוע זכרו שהתחרות בענף מאוד גבוהה ועל כן תיאלצו לחשוב על דרכים יצירתיות לחדור לענף באופן כזה שעדיין תרוויחו מספיק כסף. דרך אחת לעשות את זה היא להתחיל ולעבוד עם מנעולן וותיק שמקבל פניות על בסיס יומי.

כורת עצים

אם אתם מתארים לעצמכם מישהו שהולך עם גרזן וחוטב עצים כדאי שתעשו חישוב מסלול מחדש. כורת עצים הוא מקצוע שמערב ידע, אחריות ושימוש בכלים מגוונים כגון סולמות, מסורים שונים, מנופים ואפילו חבלי טיפוס.

כריתת עץ עם מנוף

נכון שלא מדובר בעבודה קלה אבל מה זה לטפס על עץ עבור מישהו שרק עכשיו השתחרר מהצבא? אם עדיין לא השתכנעתם, כדאי שתדעו שמדובר באחת העבודות הכי מכניסות שאתם יכולים למצוא בתוך פרק זמן קצר.

אך לפני שאתם רצים לרכוש מסור מוטורי משוכלל כדאי שתדעו כמה דברים. כדי לעסוק במקצוע הגיזום וכריתת עצים בישראל, עליכם לעבור שני קורסים. הראשון הוא של משרד העבודה אשר מכשיר אתכם לעבודות בגובה. הקורס השני עוסק בלימוד מקצוע הגיזום וכריתת עצים.

בכל אופן לא מדובר בקורסים ארוכים כך שבתוך כמה שבועות תוכלו להשלים אותם ולהצטרף לכורת עצים על מנת להתחיל ולצבור ניסיון.

משלבים נופש עם עבודה – מאבטחים בהפלגות פאר

מכירים את הקרוזים המפוארים שמשייטים ברחבי העולם? מישהו צריך לספק לנוסעים שירותי אבטחה נכון? אז למה שלא תהיו אלה אתם – בטח כאשר אתם יכולים ליהנות מתנאים טובים ולהרוויח משכורות גבוהות.

ספינת תענוגות – קרוז

שירתם ביחידה קרבית ומתאים לכם לשוט ברחבי העולם? זו יכולה להיות בדיוק העבודה בשבילכם. בזמן שהחברים שלכם יחסכו כסף בשביל הטיול, אתם כבר תהיו בטיול ועוד תרוויחו הרבה יותר כסף.

העיקר – לחשוב מחוץ לקופסה

ישנם הרבה מאוד עבודות מסוגים שונים. חלקן יכולות להראות לכם הזויות וחלקן ממש מפתיעות. היתרון שלכם הוא התקופה בה אתם נמצאים. בעוד שסביר להניח שלבחור בן-40 יהיה מעט קשה לעבוד בכל עבודה, אצל חיילים משוחררים, ההחלטות האלה הרבה יותר פשוטות.

חפשו לכם עבודה שתיהנו בה עם אנשים נחמדים ואל תשכחו לעשות חיים ולחסוך כסף לעתיד.

כריתת עץ עם מנוף

מה צריך לדעת על כריתת עצים בירושלים?

עניין כריתת העצים בירושלים הוא נושא שעלה לכותרות בחודשים האחרונים. בניית שכונת המגורים ברכס לבן צפויה להביא לכריתה משמעותית של עצים, הרחבת שכונת הר נוף