רעיונות לצביעת דירה בשנת 2020

התאמת צבעים לדירה

כולם צובעים את הדירות שלהם בשלב כזה או אחר וכמעט תמיד עולה השאלה באיזה צבעים לבחור כדי להפיק את המקסימום.

בבחירת צבעים מאוד קל ללכת לאיבוד. אנשים רבים רוצים להביא את הטעם האישי שלהם לידי ביטוי, לא תמיד זה מסתדר עם הטעם של בני המשפחה או השותפים לדירה ובקיצור, אם חשבתם שתוכלו לבחור צבע בתוך כמה דקות וגיליתם שאתם טוחנים את הנושא כבר יותר משבוע, אתם ממש לא לבד.

בחירת צבעים לבית מערבת לעתים רגש וכשיש רגש ופחות רציונליות, העניינים יכולים לצאת משליטה. מה עושים? עקבו אחר העצות הבאות שנכתבו על ידי חברת סילבס צבעים ותראו כמה קל לצבוע את הדירה במקצועיות ובאחריות.

התאמת הצבעים לבית

כאן צריך להתייחס לשני מובנים. הראשון הוא ההתאמה של הצבע לאופי של הבית והשני היא ההתאמה לפריטים ולרהיטים.

התאמה של הצבע לאופי הדירה

אם אתם גרים בדירה ממוצעת או אפילו מעט צפופה לא כדאי לכם לבחור בצבעים עם גוון כהה אלא בצבעים בהירים שירווחו את הדירה בעיני המתבונן. צבע לבן או גוון שמנת בהיר יכול להיות טוב מאוד כדי להשיג את המטרה.

התאמה לתכולת הדירה

בסופו של דבר כדי להפיק את המרב צריך שהצבע יתאים לשאר חלקי הדירה ואם תבחרו בצבע יפה ונועז אך שאינו מתאים לסלון, התוצאות יהיו עגומות. מה עושים? הולכים על צבעים ניטרליים.

שתי שיטות בטוחות לבחירת צבעים

צביעה בצבע ניטרלי ובהיר

לא סתם מרבית האנשים שצובעים דירות בישראל (למעלה מ-60% על פי סקר שנערך לאחרונה) צובעים את הדירות בלבן.

הוא "מגדיל" את הדירה, מתאים לכל הפריטים האחרים ותורם לתחושת הניקיון וההתחדשות. במרבית המקרים זאת בחירה אפנתית וחסרת סיכון.

צביעה בשיטת המונוכרום

הלבן משעמם אתכם? קבלו דרך מעט מורכבת יותר (אך פשוטה יחסית לשיטות אחרות) להתאמת צבעים בשיטת המונוכרום שמוצגת באופן טוב מאוד בסרט הבא:

איך לבחור צבעי בלי להיעקץ

לכאורה מדובר בפעולה פשוטה כל כך אך כששיקולים ככספיים נכנסים לתמונה יחד עם קורטוב של אי אמינות, העניינים יכולים להידרדר מהר מאוד.

אנשי מקצוע שבוחרים בשקל על פני המילה זה לא דבר חדש אבל מה שכן אפשר לחדש למי שאינו מתמחה בעולם השיפוצים הם כמה טיפים שיהפכו אתכם למומחים (לפחות בבחירת צבעי) כך שתדעו כמה צריך לשלם וחשוב מכך – איך לבחור צבעי אמין.

דרך אחרת להסתכל על המלצות

תמיד אומרים לכם ללכת על מישהו מומלץ אבל אם אין לכם או לקרובים שלכם ניסיון אמיתי עם מישהו, כנראה שההמלצות היחידות שאתם יכולים להסתמך עליהן נמצאות באינטרנט.

הכל נשמע הגיוני אבל יש מי שמנסה לעשות מניפולציה על הנתונים הללו ואתם יכולים להתבלבל בקלות שהרי כל אחד יכול לכתוב חוות דעת אחת כמה וכמה כשזה באתר שלו עצמו.

אז מה עושים? מצליבים מידע כמו בלשים, מחפשים באינטרנט את שם העסק יחד עם הביטוי "תלונות" או "חוות דעת" או "המלצות" וכך יכולים לגלות דברים חדשים שלא חשבתם שקיימים אם כי צריך לבחון כל דבר לגופו ואם יש תלונה של לקוח אל מול עשרות צרכנים מרוצים, יכול להיות שהבעיה בכלל לא בבעל מקצוע.

בנוסף, בדקו מאגרי מידע אמינים כמו הביקורות של גוגל שרואים כאן בתמונה כשצריך לתת עדיפות לחוות דעת שמבוססות על כמה שיותר גולשים.

האם ההצעה הזולה באמת זולה? דרך אחרת לבחון הצעות

האינטרנט מאפשר לנו לקבל הרבה מאוד מידע בתוך זמן קצר העניין הוא שבמקרים רבים שבהם אנו פחות מכירים את הנושא, אותה מהירות יכולה להוות מכשול.

כך גם במצבים שבהם אנו אוספים הצעות מחיר ומגלים שאפשר להזמין את השירות במחירים זולים יותר.

כאן המקום להדגיש שבשירותים רבים המחרים לא תמיד משקפים את כדאיות העסקה. לדוגמה, אם אתם רוצים לקנות מכשיר סלולרי מדגם מסוים, אתם יודעים בדיוק מה לחפש ואם תמצאו את אותו מוצר במחיר יותר זול, כנראה שעשיתם עסקה טובה (בהנחה שמדובר במפרט זהה, עם אותה אחריות וכיוצא בזה).

בצביעת דירה ובשירותים נוספים אחרים העניין מורכב יותר מפני שלבעלי מקצוע שונים יש מפרט שונה ולעתים קרובות מתברר שמאחורי ההצעה הזולה עומד מפרט עבודה "מקוצר" שאף אינו עומד בדרישות בסיסיות.

האם ניתן להשוות הצעת מחיר של 1,000 ש"ח שמתייחסת לצביעה של הקירות בשכבה אחת לעומת הצעת מחיר מבעל מקצוע אחר של 1,300 ש"ח שכוללת צביעה בשתי שכבות עם צבע איכותי יותר ובנוסף להכל גם שירותי ניקיון בסיום העבודה? ברור שלא. זה מקרה קלאסי שבו דווקא ההצעה הנמוכה יותר מתבררת כיקרה.

ניתן לצפות במחירון צביעת דירה בכל גודל של צבעי מקצועי עם מפרט שירות גבוה על מנת לקבל פרספקטיבה על המחיר המקובל.

אז מה צריך לבדוק?

אתם לא צריכים להיות בעלי מקצוע על מנת שתוכלו לבדוק מה אתם מקבלים. פשוט עקבו אחר הנקודות הבאות ותראו מי נותן מה.

סוג הצבע

שאלה ראשונה שצריכה להישאל היא באיזה סוג של חומרי גלם בעל המקצוע משתמש. זה אולי נראה מוזר מפני שאם להיות כנים ההפרשים בין הסוגים השונים לא גבוהים במיוחד אך אם אתם בעלי מקצוע וקונים כמה עשרות פחים בחודש, ההפרשים הולכים ותופסים מקום מרכזי בשיקול הכלכלי.

תמיד כדאי להעדיף צבעי שבוחר בחומרי גלם איכותיים ומוכרים. זה לא חייב להיות הכי יקר אבל בהחלט משהו מוכר וטוב.

האם העבודה כוללת סידור וניקיון?

כפי שהסברנו בדוגמה, ישנן פעולות שעדיף שבעל המקצוע יבצע, בטח כאשר ההפרש במחיר לא כל כך גבוה. סידור וניקיון זה אחד הדברים וכולל פינוי של החדרים מרהיטים, עטיפה בחומרי אריזה וכו'.

זאת פעולה שחוסכת לכם לפחות 4-5 שעות של עבודה פיזית ובדירות גדולות אפילו יותר.

איך מתבצעת העבודה

התעניינו מה ההצעה כוללת. האם היא כוללת תיקונים, בכמה שכבות צובעים, האם המחיר כולל את חומרי הגלם וכל מה שנראה לכם חיוני על מנת לקבל את ההחלטה אם לבחור בצבעי כלשהו.